CRISI

CRISI

01-11-2009
ACCION EMPRESARIAL
9788483561423
153
258
150x220 mm
CATALAN
ECONOMIA
PVP
19.90

Sinopsis

La crisi de finals de la primera dècada del segle XXI té una magnitud històricament molt important, que només resisteix la comparació amb la iniciada en 1929 i que va portar a la Gran Depressió. Quins són els orígens dÆaquesta crisi, els seus mecanismes de transmissió i amplificació des dels àmbits financer i immobiliari al conjunt de lÆeconomia productiva real? Quins factors dÆabast internacional i dÆaltres específics des diferents països han coadjuvat a la crisi? Es pot parlar de reiteració de fragilitats i errades del passat o realment "aquesta vegada és diferent?.



A aquest llibre es presenten diversos textos, uns clàssics i altres recents, de destacats analistes que ofereixen respostes i perspectives complementàries per respondre a aquestes delicades i cabdals preguntes. Sorprèn en molts sentits lÆactualitat de textos escrits fa moltes dècades per autors ideològicament tan diferents com Fisher, von Mises o Minsky, evidenciant que si no aprenem de la història - com en molts sentit pot estar tornat a passar ara - pot estar condemnats a repetir-la. Entre els enfocaments més recents, Acemoglu ofereix importants idees de fons, mentre que Taylor i Bordo ofereixen desenvolupaments que mostren com ha calgut una concatenació important de deficiències als sectors privat i públic per portar-nos a la situació actual. Eichengreen, Leihonhufvud i Caballero ens ofereixen en breus pinzellades referències a aspectes de present amb implicacions de futur.



Aquests textos volen ajudar a entendre millor que ens ha passat i com intentar evitar que hi tornem a reincidir. La capacitat analítica dels seus autors inclou constatar com sovint els camins de la racionalitat no són fàcils de gestionar en un marc dÆincentius a curt termini i mecanismes psicològics que interactuen amb les dinàmiques estrictament econòmiques.

Más libros del autor