REGIO EN LA PANTALLA, LA

REGIO EN LA PANTALLA, LA

01-01-2016
9788416260119
240
135x210 mm
CATALAN
HISTORIA
PVP
19.00

Sinopsis

Marta García Carrión (Requena, 1979) és doctora en hist.ria per la Universitat de València i professora al Departament dÆHist.ria Contemporània dÆaquesta universitat. És autora de Sin cinematografía no hay nación: drama e identidad nacional en la obra de Florián Rey (2007) i Por un cine patrio. Cultura cinematográfica y nacionalismo español (2013), a més dÆarticles i contribucions a obres col.lectives. Així mateix, juntameant amb José Carlos Rueda, ha coordinat el volum Identitats nacionals a lÆEstat espanyol. El cinema i la televisió de la revista Afers (2013). La seua investigació se centra en el món del cinema des de la perspectiva de les identitats nacionals i regionals, així com també de la relació entre el llenguatge fílmic i el nacionalisme.


La difusió dels imaginaris nacionals i regionals ha estat, hist.ricament, un dels elements més destacats dÆun dels espectacles de masses més populars al País Valencià, el cinema, un tema, per., poc estudiat. Aquest llibre, de fet, és la primera aproximació als imaginaris fílmics valencians i al paper del cinema en la construcció de la identitat dels valencians, des de les primeres projeccions a la fi del segle XIX fins a la dictadura franquista. La regió en la pantalla analitza les pel.lícules i el material fílmic conservat, per. també aborda lÆevolució hist.rica del cinema, les seues relacions amb altres formes culturals i dÆoci, les dificultats de la indústria del cine al País Valencià i la construcció dÆuna cultura cinematogràfica entre el públic valencià. SÆhi presta especial interès a la presència del valencià o els símbols regionals en el cinema i la seua significació a la primera meitat del segle XX, en una narració hist.rica protagonitzada per noms tan diversos com ara Maximilià Thous, Concha Piquer, Vicent Blasco Ibáñez, Cifesa o El faba de Ramonet. El cinema valencià va patir una paradoxa: tot i que disposava de nombrosos materials per a construir-se (com ara elements literaris o pict.rics) i un públic molt receptiu, mai no es va consolidar una tradició veritablement s.lida.

Marta García Carrión centra la seua investigació en el món del cinema des de la perspectiva de les identitats nacionals i regionals, així com també de la relació entre el llenguatge fílmic i el nacionalisme.